Wax-dipping Amsterdam Archaeology

29 december – 30 december 2023

Wat wil je achterlaten in 2023? Neem tijdens de kerstvakantie een dierbaar (gebruiks)voorwerp mee naar de Oude Kerk en geef het een plek in Meredith Monks installatie Amsterdam Archaeology. Samen met anderen draag je bij aan de totstandkoming van een nieuw kunstwerk, een unieke Amsterdamse variatie op het iconische kunstwerk American Archaeology van de wereldberoemde kunstenaar Meredith Monk.

Na een succesvolle editie tijdens Museumnacht in november, opent het wax-dipping station tijdens de kerstvakantie opnieuw. Laat op 29 en 30 december je voorwerp in vloeibare bijenwas dopen en voeg het toe aan het kunstwerk. De bijenwas beschermt het voorwerp tegen verwering en veroudering, een tastbare herinnering aan jouw leven en deze tijd.

Het werk is onderdeel van de overzichtstentoonstelling van Monks werk die nu in de Oude Kerk te zien is. Lees hier meer over de tentoonstelling.

Oude Kerk Museumnacht 2023 high res 08 foto Maarten Nauw
Oude Kerk Museumnacht 2023 high res 05 foto Maarten Nauw