Wax-Dipping Amsterdam Archaeology

30 maart 2024

Laatste kans! Na succesvolle edities tijdens Museumnacht en de kerstvakantie opent het Wax-Dipping Station op 30 maart voor het laatst. Kom naar de Oude Kerk om aan één van de bijzondere installaties van Meredith Monk jouw bijdrage te leveren. Breng een bijzonder gebruiksvoorwerp mee en laat het in bijenwas dopen. Vervolgens wordt het voorwerp toegevoegd aan de installatie. De bijenwas beschermt het voorwerp tegen verwering en veroudering, een tastbare herinnering aan jouw leven en deze tijd.

Samen met anderen draag je bij aan de totstandkoming van een nieuw kunstwerk, een unieke Amsterdamse variatie op het iconische kunstwerk American Archaeology van de wereldberoemde kunstenaar Meredith Monk. Een monument van individuele en collectieve herinneringen. Het werk is onderdeel van de overzichtstentoonstelling van Monks werk die nog tot en met 14 april in de Oude Kerk te zien is. Lees hier meer over de tentoonstelling.

Oude Kerk Museumnacht 2023 low res 05 foto Maarten Nauw
Museumnacht Amsterdam2023 Oudekerk David Hup Lowres Nologo 13