Wallen Festival: Rondleidingen

22 juni – 23 juni 2024

Kom meer te weten over de tentoonstelling A Veil as a Glaze van Ana Navas.

Op zaterdag 22 en zondag 23 juni viert de oude binnenstad de 2e editie van het Wallen Festival. Op vertoon van het festival-programmaboekje is de Oude Kerk op beide dagen vrij toegankelijk. De programmaboekjes zijn verkrijgbaar bij de entree van de Oude Kerk, bij de Wallen Festival-marktkraam op de Nieuwmarkt en bij andere deelnemende locaties.

We organiseren een speciaal programma van rondleidingen over de huidige tentoonstelling, A Veil as a Glaze van kunstenaar Ana Navas. Lees hier meer over de tentoonstelling.

Starttijden rondleidingen:
14:00, 15:00 (de rondleidingen duren 40 minuten)
Deelname:
Gratis toegankelijk, graag melden bij de entree van de Oude Kerk.
Voertaal:
Nederlands.

Oude Kerk Ana Navas Aad Hoogendoorn lowres 116

Over A Veil as a Glaze
Kom meer te weten over het werk van kunstenaar Ana Navas en haar tentoonstelling tijdens één van onze (instap)rondleidingen. In A Veil as a Glaze gaat kunstenaar Ana Navas op zoek naar reizende motieven in onze beeldcultuur. Navas presenteert een serie glassculpturen die bestaan uit collages van patronen die ze ontleende aan het bloemmotief van het achttiende-eeuwse behang in de Spiegelkamer, de ruimte waar Rembrandt zijn huwelijksakte tekende. Maar ook aan zijn portretten van Saskia als de Romeinse godin Flora. Saskia, zijn vrouw en muze die in de kerk begraven werd. Navas onderzoekt in haar werk hoe onze blik op de wereld altijd wordt beïnvloed door onze persoonlijke geschiedenis, tijd en omgeving.

Over het Wallen Festival
Op zaterdag 22 en zondag 23 juni openen de culturele en maatschappelijke organisaties en de ondernemers op de Wallen hun deuren voor de buurt. Wandel over de smalle grachten en door de schilderachtige steegjes, geniet van livemuziek, proef lokale lekkernijen, volg een mini workshop en bezoek een van de talloze bijzondere historische locaties. Meer dan 60 locaties nemen deel met programma’s die even gevarieerd en kleurrijk zijn als de buurt. Bekijk hier het hele programma.