Kunstschooldagen

21 maart 2024

Iets dat je ziet omzetten in geluid? Een interactief jeugdprogramma rond Meredith Monks installatie

Op 21 maart doet de Oude Kerk weer mee aan de Kunstschooldagen. De Kunstschooldag is een kennismaking met de Amsterdamse Kunstwereld voor leerlingen van groep 8 in Amsterdam.

Activiteit

Hoe kan je iets dat je ziet omzetten in geluid? Eerst bezoek je de muzikale en beeldende tentoonstelling  Meredith Monk: Calling. Monk wordt gezien als ‘een van Amerika’s coolste componisten’ en ‘een tovenaar van de stem’. Daarna ga je samen met je klasgenoten in de kerk op zoek naar inspiratie om een grafische partituur te maken, ook wel bladmuziek genoemd. Welke vormen, patronen en figuren ontdek je in het gebouw die samen een speelse compositie kunnen vormen? En hoe klinkt het als je probeert zo’n vorm om te zetten in een klank, geluid of beweging?

De workshops vinden plaats in rondes om 10:00, 12:00 en 14:00. Inschrijven kan via de website van Stichting Jam

Oude Kerk Kunstschooldag 21 low res foto Maarten Nauw