Silence #38: Trio Perselí

2 september 2022

Akoestisch ochtendconcert door Trio Perselí in de context van Antonio Obá’s kunstinstallatie Path.

Het trio Perselí gaf een akoestisch concert in de context van Antonio Obá’s kunstinstallatie Path

Het trio bestaat uit zangeres en contrabassist Fuensanta Mendes, saxofonist José Soares en trompettist Alistair Payne. In hun gevoelige improvisaties versmelten verschillende genres zoals hedendaagse jazz en traditionele Latijns-Amerikaanse muziek.

Mendes was in 2022 artist in residence van het BIMHUIS en werkte het afgelopen jaar aan composities geïnspireerd op haar verblijf in Amsterdam. In het concert werden geïmproviseerde passages gebaseerd op oude volksliederen afgewisseld met soundscapes die verwezen naar de natuur en onze leefomgeving. Perselí koos als locatie voor het ochtendconcert het hoogkoor van de Oude Kerk. Haar muziek ging een dialoog aan met Antonio Obá’s installatie Iron Garden, die bestond uit twee grote velden met gouden belletjes als een bloementuin.

Oude Kerk Silence 38 low res 18 foto Maarten Nauw