It's OK... Twijfel-cirkel #2

14 juni 2023

Samenkomst over het begrip 'twijfel' in religie.

reserveer ticket(s)

Tweede samenkomst in een serie van acht over het begrip ‘twijfel’ in de wereld waarin we leven. In deze cirkel samengebracht met Ben Dragstra, werkzaam bij het Leger des Heils, gaan we middels verschillende bespiegelingen in gesprek over de rol van twijfel in hedendaagse samenleving, bestaan & buurt.

Voor deze twijfel-samenkomst, hebben we leden van de kerkgemeenschap van de Oude Kerk gevraagd om de betekenis van twijfel in relatie tot religie te bespreken vanuit hun persoonlijke beleving. De Oudekerkgemeente is een protestantse gemeenschap die op zondagen samenkomt in de Oude Kerk. Ruimte voor twijfel is belangrijk voor de gemeenschap en verschillen in hoe mensen leven, geloven en liefhebben worden omarmd.

Aan de hand van deze belevingen gaan we in gesprek over de plaats van twijfel in religie.

Deze samenkomst is onderdeel van It’s OK… commoning uncertainties, een meerjarig collectief project rondom het gemeenschappelijk maken van
onzekerheden en het verhalen van verschillende realiteiten. Van 26 mei t/m 24 september in de Oude Kerk. Voor meer informatie over het programma kijk hier.

Oude kerk 19 06 2023 LND Wstudio 0022