It's OK... Cirkel 4: Wortels in de Oude Kerk #2

21 juli 2023

Publieke samenkomst en gesprek.

reserveer ticket(s)

Moderator: Gijs Stork / Co-moderator: Karolina Wargin
Gasten: Jennifer Tosch, Harald Schole, Koen & Martijn (AEGIS), May Leegte en Hassani Brar.

Deze cirkel, samengesteld door curatoren Gijs Stork en Karolina Wargin, richt zich op het zichtbaar maken van onbekende relaties in en rondom de Oude Kerk aan de hand van de graven in de kerk. In gesprekken met mensen wiens voorouders in de Oude Kerk zijn begraven, of die nu wonen op de adressen van deze voorouders, wordt ruimte gemaakt voor onverwachte verhalen en transhistorische (ver)banden.

In deze tweede bijeenkomst nemen de genodigden ons mee op een gevarieerde reis langs verborgen en uiteenlopende verhalen uit het verleden, het heden en de toekomst. De kunstenares patricia kaersenhout zal spreken over het belang van het onthullen van vergeten geschiedenissen als een manier om waardigheid terug te winnen en transformatieve rechtvaardigheid te creëren. Jennifer Tosch - oprichter en CEO van "Black Heritage Tours", zal ons leiden door haar werk in Amsterdam en we zullen gezamenlijk nadenken over hoe we allemaal tijdreizigers kunnen worden.

Daarna gaan we in op de verbindingen binnen de Oude Kerk vroeger en nu met kunstenaar Harald Schole, Koen en Martijn van studenten dispuutgezelschap 'AEGIS'.

Over It's OK... commoning uncertainties

Deze cirkel is onderdeel van het meerjarige collectieve kunstproject It’s OK… commoning uncertainties rondom het gemeenschappelijk maken van onzekerheden en het verhalen van verschillende realiteiten. It’s OK... is samengesteld op initiatief van Jeanne van Heeswijk door meer dan honderd makers, denkers, activisten, kunstenaars, buurtbewoners. Lees hier meer over het project.

Oude Kerk Its OK inwijding kapel 97 low res foto Maarten Nauw