Silence #46: Echoes of Eden

1 september 2023

Muzikale reis over de vele gezichten van de Wallen.

bestel ticket(s)

i.s.m. Red Light Arts & Culture

In de 46e editie van onze unieke ochtendserie verwelkomen we dichter Freek Wallagh en cellist Chieko Donker Duyvis. In Echoes of Eden verkennen zij middels poëzie en muziek de vele gezichten van de buurt rond de Oude Kerk.

Meer informatie over het programma volgt.

Over Freek Wallagh
Freek Wallagh (1998) is sinds dit voorjaar de nieuwe nachtburgemeester van Amsterdam. Hij is dichter en activist. Hij begon als dichter met optreden in kraakpanden, punktenten en op illegale feesten. ‘In de nacht is Amsterdam een andere stad. Al die dingen die je overdag niet of nauwelijks ziet, de excessen, de kunst, het dansen, hoe vreemden opeens heel los met elkaar omgaan, de gemeenschapszin, dat komt allemaal pas naar buiten als het donker is.’ Wallagh wil zich als nachtburgemeester inzetten voor de nachtcultuur die vaak over het hoofd wordt gezien: de krakersscene helpen, solidair zijn met de sekswerkers en jonge, experimentele kunstenaars een podium bieden.

Oude Kerk Silence 21 low res 46

Over Chieko Donker Duyvis
De jonge aanstormende celliste en zangeres Chieko Donker Duyvis verweeft op eigenzinnige wijze jazz improvisatie, klassieke muziek, Braziliaanse grooves en eigen composities met de sprookjesachtige klanken van haar cello en zang. Donker Duyvis is opgeleid als klassiek cellist. Ze speelde concerten op tal van Europese en Zuid-Amerikaanse muziekpodia met haar trio en kamermuziek projecten met musici van het Concertgebouworkest. Tegenwoordig volgt ze haar eigen pad langs Braziliaanse muziek, jazz en vrije improvisatie. Daarbij werkt ze regelmatig samen met dichters, beeldend kunstenaars en dansers. In haar ensemble spelen musici met roots in onder meer Brazilië en Mexico.