Culturele Wallen Route: Rondleidingen tentoonstelling

7 september 2024

Kom meer te weten over de tentoonstelling When Doubt Turns into Destiny van Navid Nuur.

Op zaterdag 7 september vindt de feestelijke lancering plaats van de Culturele Wallen. Op vertoon van het programmaboekje van de Culturele Wallen Route is de Oude Kerk vrij toegankelijk. De programmaboekjes zijn verkrijgbaar bij het startpunt van de Culturele Wallen-route, Waag Futurelab, de entree van de Oude Kerk en bij de overige locaties.

7 september is ook de eerste dag van de tentoonstelling When Doubt Turns into Destiny. We organiseren een speciaal programma van rondleidingen door de tentoonstelling.

Starttijden rondleidingen: 12:00, 13:00, 14:00 en 15:00 (de rondleidingen duren circa 40 minuten).
Deelname:
Gratis toegankelijk, graag melden bij de entree van de Oude Kerk.
Voertaal:
Nederlands.

Culurele Wallen 64

Over de Culturele Wallen
De Culturele Wallen Route op zaterdag 7 september markeert de lancering van Culturele Wallen, een nieuw collectief dat kunst en cultuur in de Amsterdamse oude binnenstad verenigt en een nieuw podium geeft. Door het aanbod zichtbaarder te maken, krachten te bundelen en nieuwe samenwerkingen aan te gaan, krijgt de buurt zijn creatieve identiteit terug. En komen ook Amsterdammers weer graag naar het creatieve hart van onze stad.

meer over de culturele wallen

Over de tentoonstelling
De Oude Kerk presenteert een grootschalige context-specifieke tentoonstelling van kunstenaar Navid Nuur. Nuur nodigt je uit om de kerk zintuiglijk te ervaren. Hij pelt de historie van het oudste gebouw van Amsterdam af tot ervaringen die gaan over het hier en nu: over zien, ruiken, horen, aarde, lucht en licht. Tegelijkertijd komt een belangrijk onderdeel van de tentoonstelling pas over honderd jaar ten einde.

meer over de tentoonstelling