Performance Mikheil Abramishvili

27 juli 2024

Grensverleggende opera-performance door countertenor Mikheil Abramishvili.

Oude Kerk x Queer Currents

Op 27 juli is in de Oude Kerk de grensverleggende opera-performance The Mother of Fire te zien als onderdeel van Queer Currents tijdens Pride. Countertenor Mikheil Abramishvili zingt zes barokaria's gekleed in draagbare sculpturen ontworpen door Uta Bekaia. Deze uitvoering in de Oude Kerk is een voorproefje van een groter project van Bekaia, dat gepland staat voor 2025. In de performancekomen queer identiteit en utopie samen, waarbij barokmuziek op een futuristische wijze wordt herschapen. Het project is gecureerd door Daria Kravchuk.

*De performance is gratis toegankelijk met een geldig toegangsbewijs voor de Oude Kerk.

Oude Kerk x Queer Currents Performance Mikheil Abramishvili 20 low res foto Maarten Nauw