It’s OK… Twijfel-cirkel #5

26 juli 2023

Samenkomst over het begrip 'twijfel'.

Op 26 juli vindt de vijfde van acht publieke cirkel samenkomsten rondom het begrip ‘twijfel’ plaats. In deze cirkel samengebracht met Ben Dragstra, werkzaam bij het Leger des Heils, gaan we middels verschillende bespiegelingen in gesprek over de rol van twijfel in de samenleving ons persoonlijke bestaan en de buurt waarin we leven.

Programma

Queer Currents heeft voor deze bijeenkomst de Doopsgezinde predikant Essemie van Dunné uitgenodigd voor een Queer Kerkdienst. Naast haar werk als predikant is Van Dunné kinder- en jongerenwerker in Amsterdam Noord.

Beelden maken, van elkaar, van onszelf, van de wereld, van de toekomst, van God. Kunnen we het laten? Kunnen we de beelden die van ons bestaan van ons afschudden? Het is een bijbels thema. Maak geen beeld van mij! Gods- en mensbeelden zijn van alle tijden. Juist de kerk heeft er hard aan meegedaan. Volgens Essemie van Dunné is dat onbijbels. Kunnen we de beelden loslaten en opnieuw geloven in onszelf, de ander en het leven?

Tickets niet online verkrijgbaar, enkel bij entree Oude Kerk.

Over It's OK... commoning uncertainties

Deze cirkel is onderdeel van het meerjarige collectieve kunstproject It’s OK… commoning uncertainties rondom het gemeenschappelijk maken van onzekerheden en het verhalen van verschillende realiteiten. It’s OK... is samengesteld op initiatief van Jeanne van Heeswijk door meer dan honderd makers, denkers, activisten, kunstenaars, buurtbewoners. Lees hier meer over het project.