It's OK... Twijfel-cirkel #1

31 mei 2023

Samenkomst over 'twijfel' in de wereld om ons heen.

reserveer tickets

Tijdens de eerste bijeenkomst van de twijfel-cirkel benadert vodou-priesteres, dichteres en neerlandica Maria van Daalen het begrip twijfel vanuit een eigen invalshoek en gaat in op vragen als: Welke rol heeft twijfel in religie? Wat betekent het om als priesteres dingen mee te maken, die je als wetenschapper zou betwijfelen? Als eerste Nederlandse vodou-priesteres gaat Van Daalen daarnaast in op twijfels over het begrip ‘vodou’ in de westerse context. Van Daalen reisde enkele jaren geleden naar Haïti en verdiepte zich daar in Haïtiaanse sjamanistische religie en werd daar gewijd in 2007. Van Daalen ontplooit een groot aantal activiteiten in binnen- en buitenland. Ze was tijdschriftredacteur, publiceert poëzie en proza in tal van literaire tijdschriften en ze treedt op bij vele poëzie-festivals en –manifestaties, onder andere in Canada en Zuid-Afrika. Bezoekers zijn welkom om tijdens deze eerste bijeenkomst het gemeenschappelijke gesprek rondom twijfel te starten.

De Twijfel-cirkel is onderdeel van het It's OK...-programma. Deze bijeenkomst is onderdeel een serie van acht publieke samenkomsten rond het begrip 'twijfel', samengebracht door Ben Dragstra van het Leger des Heils.

Oude Kerk Its OK Twijfel cirkel 1 low res 02 foto Maarten Nauw