It's OK... Cirkel Binnenbuurt #3

16 september 2023

Gezamenlijke Binnenbuurt samenkomst EN/NL

reserveer ticket(s)

In deze laatste bijeenkomst van de Binnenbuurt cirkel worden alle verschillende participanten en andere geïnteresseerden uit de omgeving van de Oude Kerk, uitgenodigd om samen de verschillende behoeftes en ideeën samen te brengen en een vervolg vorm te geven.

Voor deze cirkel worden buurtbewoners van harte uitgenodigd om deel te nemen aan een van de gesprekken over sociale cohesie in de buurt rondom de Oude Kerk. Buurtbewoner Lennard Roubos initieert deze serie gesprekken over verbindingen maken in de buurt met verschillende senioren, jongeren & studenten, expats uit de buurt. Hoe kunnen mensen in de buurt elkaar bijstaan? Wat zijn laagdrempelige manieren voor contact in de buurt? En waar liggen de behoeftes? Zou je hierover mee willen praten en denken, meld je aan!

Deze laatste bijeenkomst brengt de verschillende perspectieven en behoeftes van de bewoners in de omgeving van de Oude kerk samen. Waarin we samen in gesprek gaan over behoeftes en nadenken over mogelijke manieren voor verbindingen in de buurt.

Dit is de laatste cirkelbijeenkomst in een serie van vier bijeenkomsten met respectievelijk senioren, jongeren & studenten, expats uit de buurt en deze gezamenlijke afsluiting. Op participatieve manier gaan we met elkaar in gesprek over waaraan er in onze buurt behoefte is. De sessies vinden maandelijks plaats op wisselende dagen en steeds andere tijdstippen. In de eerste drie sessies stondtelkens een andere groep centraal, tot slot wordt er in deze sessie gezamenlijk een vervolg vorm gegeven.

Oude Kerk Its OK Circle Calibrating Intimacies 043 low res foto Maarten Nauw

Over It's OK... commoning uncertainties
Deze cirkel is onderdeel van het meerjarige collectieve kunstproject It’s OK… commoning uncertainties rondom het gemeenschappelijk maken van onzekerheden en het verhalen van verschillende realiteiten. It’s OK... is samengesteld op initiatief van Jeanne van Heeswijk door meer dan honderd makers, denkers, activisten, kunstenaars, buurtbewoners. Lees hier meer over het project.