It's OK... Cirkel Binnenbuurt #2

14 juli 2023

Samenkomst voor jongeren uit het Wallengebied.

It's OK... nodigt jongeren uit voor deze cirkelbijeenkomst om te spreken over de sociale cohesie in de buurt rondom de Oude Kerk.

Buurtbewoner Lennard Roubos gaat met deelnemers in gesprek over verbindingen maken in de buurt met verschillende groepen mensen van jongeren tot senioren en van geboren Amsterdammers tot expats uit de buurt. Hoe kunnen mensen in de buurt elkaar bijstaan? Wat zijn laagdrempelige manieren voor contact in de buurt? En waar liggen de behoeftes? Kom langs en praat mee.

Deze bijeenkomst is een laagdrempelige buurtvariant op de vrijdagmiddag-borrel en richt zich op jongeren en studenten die rondom de Oude kerk wonen. Waarin we samen in gesprek gaan over behoeftes en nadenken over mogelijke manieren voor verbindingen in de buurt.

Over de Binnenbuurt-cirkel

De Binnenbuurt-cirkel bestaat uit een serie van vier bijeenkomsten met respectievelijk senioren, jongeren & studenten, expats uit de buurt en een gezamenlijke afsluiting. Op een participatieve manier gaan we met elkaar in gesprek over waaraan er in onze buurt behoefte is. De sessies vinden maandelijks plaats op wisselende dagen en steeds andere tijdstippen. In de eerste drie sessies staat telkens een andere groep centraal, tot slot is er een sessie om gezamenlijk een vervolg vorm te geven.

Oude kerk 19 06 2023 LND Wstudio 0003

Over It's OK... commoning uncertainties
Deze cirkel is onderdeel van het meerjarige collectieve kunstproject It’s OK… commoning uncertainties rondom het gemeenschappelijk maken van onzekerheden en het verhalen van verschillende realiteiten. It’s OK... is samengesteld op initiatief van Jeanne van Heeswijk door meer dan honderd makers, denkers, activisten, kunstenaars, buurtbewoners. Lees hier meer over het project.