It's OK... Cirkel 6: Calibrating Intimacies #2

1 september 2023

Site-specifieke performance.

reserveer ticket(s)

Deze cirkel, bijeengebracht door kunstenaar en docent Joy Mariama Smith, onderzoekt samen met vele anderen het begrip 'intimiteit' en hoe die intrinsiek verbonden is met 'het heilige'. Instemming ligt aan de basis van dit onderzoek. Wat is intimiteit en hoe ervaren we het te midden van uitgestrektheid? Dit is de voortdurende onderzoeksvraag van deze cirkel, het kalibreren van intimiteiten.

Ingebed in de onderzoekspraktijk van het gemeenschappelijk of gemeenschappelijk maken van onzekerheden rond uitingen van intimiteit en hoe dit intrinsiek is aan het heilige. De performers gebruiken de Oude Kerk als de primaire locatie voor deze verkenningen. Het onderzoek naar intimiteit benaderen vanuit een multimodale benadering om aan te sluiten bij het meervoudige gebruik van de O.K. Consentpraktijk ligt ten grondslag aan dit onderzoek. Onze methode en reden om samen te komen is om collectief onderzoek te doen via discours, vocalisatie en beweging. De opbrengst van het onderzoek is het begrijpen van de wederkerige relatie tussen het heilige en het intieme.

Oude Kerk Its OK Circle Calibrating Intimacies 036 low res foto Maarten Nauw

De publieke manifestatie is een uitnodiging om getuige te zijn van/ondersteuning te bieden aan/op te gaan in/deel te nemen aan ons onderzoek. De groep doet bewegings- en stemonderzoek rond de collectieve ruimte van veiligheid/heiligdom/heiligdom. Ze dansen met elkaar en door elkaar, ze improviseren en choreograferen. We zullen spreken zonder te praten, we zullen onzin maken van zinnige dingen. We vocaliseren zonder verbaal te zijn.

Medewerkers/cohort/kring Eroca Nicols, Mijke van der Drift & Jay Bernard, Joy Mariama Smith, Dylan Spencer-Davidson, Ciro Goudsmit, Laura Fernandez en Antolin Alyssa Reiziger.

Over It's OK... commoning uncertainties
Deze cirkel is onderdeel van het meerjarige collectieve kunstproject It’s OK… commoning uncertainties rondom het gemeenschappelijk maken van onzekerheden en het verhalen van verschillende realiteiten. It’s OK... is samengesteld op initiatief van Jeanne van Heeswijk door meer dan honderd makers, denkers, activisten, kunstenaars, buurtbewoners. Lees hier meer over het project.