It's OK... Cirkel 3: Schaduw(en) van beleid #2

7 juli 2023

Performance en publiek gesprek.

reserveer ticket(s)

Over deze bijeenkomst 'Promissory Notes'
Tijdens de tweede bijeenkomst van deze cirkel belicht beeldend kunstenaar en architect Ola Hassanain de perspectieven van 20 creatieve makers uit Nederland. Door middel van openhartige gesprekken onderzoeken ze hoe hun praktijken onbedoeld sociale structuren bestendigen die ze bekritiseren.

De term 'Promissory Notes' verwijst naar wisselbrieven en symboliseert de continue druk om tijd, arbeid en waarden uit te lenen aan banen en ideologieën die ons nooit zullen terugbetalen. Binnen de architectuur van de kerk zullen 20 kunstenaars momenten van onvervulde beloften, teleurstellingen, analyses, discussies en emotionele climaxen delen.

Ola Hassanain nodigt gasten Annette Krauss, Jota Mombaça en Clare Butcher uit met eva susova, Annelies Kamen, Daniel Aguilar Ruvalcaba, Rajyashri Goody, Simnikiwe Buhlungu, Winnie Herbstein, Polina Medvedeva, Tessa Mars, Yun Choi, en Arnisa Zeqo en Lisette de Greeuw, die aan de hand van gezamenlijk gezang, een topografie zullen construeren die de diepgaande aard van deze onvervulde beloften en de ervaring van het leven in een staat van teleurstelling inkapselt.

Oude Kerk Its OK inwijding kapel 67 low res foto Maarten Nauw

Over It's OK... commoning uncertainties
Deze cirkel is onderdeel van het meerjarige collectieve kunstproject It’s OK… commoning uncertainties rondom het gemeenschappelijk maken van onzekerheden en het verhalen van verschillende realiteiten. It’s OK... is samengesteld op initiatief van Jeanne van Heeswijk door meer dan honderd makers, denkers, activisten, kunstenaars, buurtbewoners. Lees hier meer over het project.