It's OK... Cirkel 7: State of The Arts #1

9 september 2023

Publieke samenkomst met performance en gesprekken.

reserveer ticket(s)

Wat is er werkelijk veranderd voor makers, organisatoren en organisaties van kleur sinds #BLM? Drie jaar na de moord op George Floyd en de daaropvolgende (institutionele) ontzetting wereldwijd, maakt SNAP de balans op. Termen zoals ‘dekoloniaal’ en ‘diversiteit en inclusiviteit’ lijken nu algemeen aanvaard. Echter blijkt het nog steeds moeilijk om los te komen van witte waardesystemen en hebben organisaties van kleur nauwelijks ruimte om zelfstandig te opereren. In deze Cirkel ontleedt SNAP, het gezamenlijke initiatief van DEGASTEN, Dipsaus en Metro54, de huidige ‘Staat van de Kunst’.

Op 9 september publieke samenkomst met performance en gesprekken.

De volgende cirkelbijeenkomst in deze serie vindt plaats op 15 september.

Meer informatie over het programma en tickets volgen.

Over It's OK... commoning uncertainties

Deze cirkel is onderdeel van het meerjarige collectieve kunstproject It’s OK… commoning uncertainties rondom het gemeenschappelijk maken van onzekerheden en het verhalen van verschillende realiteiten. It’s OK... is samengesteld op initiatief van Jeanne van Heeswijk door meer dan honderd makers, denkers, activisten, kunstenaars, buurtbewoners. Lees hier meer over het project.

Oude Kerk Its OK Cirkel 7 State of the Arts 1 low res 22 foto Maarten Nauw