Familie rondleidingen herfstvakantie

23 oktober – 30 oktober 2024

Raadsels, geuren en kleien. Een interactieve rondleiding door Navid Nuurs tentoonstelling.

Rondleiding woensdag 23 oktober 14:30: Tickets
Rondleiding zaterdag 26 oktober 14:30: Tickets
Rondleiding woensdag 30 oktober 14:30: Tickets

*Geschikt voor kinderen tussen 6-12.

Raadsels, geuren, kleien: in deze spannende rondleiding komen volwassenen minstens zoveel aan bod als kinderen. Je wandelt door de nieuwe tentoonstelling van Navid Nuur. Hij maakte kunst die je met al je zintuigen ervaart. Voel de lucht langs je haren strijken, loop over steentjes en vindt de lichtstreep. We kruipen in de huid van deze kunstenaar en ruiken, kijken, horen en voelen de Oude Kerk. Tijdens de rondleiding ga je samen aan de slag.

Come closer 2017

Over de tentoonstelling
Van 7 september 2024 tot en met 9 februari 2025/2125 presenteert de Oude Kerk een nieuwe grootschalige context-specifieke tentoonstelling van Navid Nuur (Teheran, 1976 – woont en werkt in Den Haag). Nuur nodigt je uit om de kerk steeds met andere zintuigen te ervaren. Hij pelt de geschiedenis van het oudste gebouw van Amsterdam af tot ervaringen die gaan over het hier en nu: over zien, ruiken, horen, aarde, lucht en licht. Tegelijkertijd komt een belangrijk onderdeel van de tentoonstelling pas over honderd jaar ten einde.

meer over de tentoonstelling