Muziek

Come Closer: Jacuzzi en DJ Lazer Gazer

31 oktober 2022

Een nieuwe editie van Come Closer brengt dans en beweging naar de Oude Kerk.

Book now

Jacuzzi heeft lange tijd Jacuzzi Mondays georganiseerd voor ‘dansers en niet-dansers’ in de nabijgelegen studio aan de Warmoesstraat. In deze sessies neemt één van de leden of een gast de deelnemers mee in diens performance- en/of danspraktijk. In deze editie van Come Closer wordt het publiek uitgenodigd om samen te bewegen en te dansen in het eeuwenoude kerkgebouw

Oude Kerk Come Closer Jacuzzi en DJ Lazer Gazer 021 low res foto Maarten Nauw

programma

Voor deze avond heeft het collectief een estafette sessie ontwikkeld, die beurtelings door vijf van de leden wordt geleid. Dit is een unieke kans om andere manieren van bewegen en waarnemen te ervaren, door de lens van vijf performance makers. LazerGazer is een Amsterdamse DJ die bekend staat om haar sets die een breed scala aan texturen en emoties oproepen. Tijdens de avond zal zij een live set verzorgen.

over jacuzzi

Jacuzzi is een plek van samenkomst van Amsterdamse choreografen. Het collectief brengt verschillende bewegingspraktijken samen en biedt ruimte voor performance gerelateerde evenementen. Bij Jacuzzi staan het samen delen, reflecteren en het bevragen van de bekende condities voor het maken van kunst en het bedenken van nieuwe vormen, centraal. Op die manier vieren zij het enthousiasme voor dans.Jacuzzi bestaat momenteel uit 7 leden: setareh fatehi, Tomislav Feller, Sigrid Stigsdatter Mathiassen, Noha Ramadan, Clara Saito, Charlie Laban Trier en Elisa Zuppini.

over lazergazer

LazerGazer is een in Amsterdam gevestigde DJ en geluidsontwerper. Gedreven door een pompende bas en stuwende percussies, laat haar selectie je buikdansen door vele genres. Ze draaide eerder in clubs en op festivals als Sonic Acts, Rewire, Dekmantel en Garage Noord, en was resident DJ bij Ma3azef radio.

praktische informatie

Deze editie van Come Closer begint om 20:00 en duurt twee uur. De deuren gaan open om 19:30. Kom graag op tijd, late binnenkomst is niet mogelijk. Danstraining is niet nodig, bewustzijn en sensitiviteit met betrekking tot het bewegen met anderen wel. Zorg dat je iets warms en comfortabels draagt; de kerk is niet verwarmd. Dit is geen performance, maar een participatief programma waar bezoekers collectief deelnemen aan bewegingspraktijken. Je kan altijd een pauze nemen als je dat wil. Er is een rustruimte met water, thee, koffie en dekens. De kerk is rolstoeltoegankelijk. Als je vragen hebt met betrekking tot de toegankelijkheid van dit evenement, neem dan contact met ons op.