Bezoekersinformatie

De Oude Kerk is dagelijks open. Bekijk de openingstijden en plan je bezoek.

bestel tickets

Oude Kerk Amsterdam
Oudekerksplein 23
1012 GX Amsterdam
T 020 625 8284
E info@oudekerk.nl

De Oude Kerk is een plek voor hedendaagse kunst, gevestigd in het oudste gebouw van Amsterdam. De kerk bevindt zich middenin de historische binnenstad van Amsterdam tussen de Warmoesstraat en Oudezijds Voorburgwal op enkele minuten loopafstand van het Centraal Station. Jaarlijks presenteert de Oude Kerk twee grote tentoonstellingen en een uitgebreid verdiepend publieksprogramma. Rond de kerkruimte bevinden zich bijzondere historische stijlkamers met objecten uit ons archief. Daarnaast beschikt de Oude Kerk over een museumwinkel met een uitgebreid assortiment van (kunst)boeken en designartikelen. De naastgelegen Koffieschenkerij met fraaie binnentuin is dagelijks geopend van 09:00 - 18:00. Hier wordt de lekkerste koffie, thee, limonade en cake geserveerd.

Kijk hier voor antwoorden op veelgestelde vragen over je bezoek, toegankelijkheid en bereikbaarheid van de Oude Kerk, (online) tickets bestellen, onderwijs, schoolgroepen en rondleidingen, actuele tentoonstellingen, (orgel)concerten en publieksprogramma.

Oude Kerk Come Closer Amplified Time voor social 22

Maandag t/m zaterdag: 10:00 – 18:00
Zondag: 13:00 – 17:30

Gesloten op
27 april (Koningsdag), 25 december (Eerste Kerstdag) en tijdens de op- en afbouw van een nieuwe tentoonstelling (kijk voor actuele openingstijden op de homepagina). Op alle andere feestdagen is de Oude Kerk wel geopend.

Toegangsprijzen

Volwassene: € 13,50
Student, 13-17 jaar: € 7
Kind 6-12 jaar: € 3,50
Kind 1-5 jaar Gratis
CJP-kaart: € 7
Met de Museumkaart, I Amsterdam City Card, ICOM, Vriendenloterij VIP-kaart, Stadspas, en Vriendenpas is de Oude Kerk gratis te bezoeken.

Toegangskaarten & gratis audiotour

Tickets zijn zowel online als aan de kassa verkrijgbaar. Met een toegangskaart heb je toegang tot de hedendaagse kunsttentoonstellingen, die op dat moment in de kerkzaal te zien zijn, als de historische zijruimtes met archiefpresentatie. De gratis audiotour (beschikbaar in Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans) neemt je mee door de geschiedenis, architectuur en hoogtepunten van de Oude Kerk.

Voor je bezoek
Bekijk de pagina Over de Oude Kerk om meer te weten over de Oude Kerk voorafgaand aan je bezoek of duik in ons online archief in ontwikkeling, met verhalen over de kunstprojecten, de levens van mensen die in de Oude Kerk begraven liggen, het kerkinterieur en de (kunst)objecten.

Oude Kerk Walk Talk 24 low res foto Maarten Nauw

Route
De Oude Kerk bevindt zich op 8 minuten loopafstand van het Centraal Station. De buurt is moeilijk toegankelijk voor auto’s en wij raden je daarom aan met het openbaar vervoer te komen. Tram 2-12-13-17 (halte Nieuwezijds Kolk), tram 4-14-24 (halte Dam), metro 51-53-54 (halte Nieuwmarkt), bus 22 (halte Prins Hendrikkade/CS). Plan je route naar de Oude Kerk via Google Maps of via 9292 OV.

Parkeren

Parkeren is mogelijk in de parkeergarage Q-Park naast de Bijenkorf (ingang Beursplein 15). In de omgeving van de Oude Kerk geldt betaald parkeren.

Toegankelijkheid

We willen graag dat iedereen de Oude Kerk op een prettige manier kan bezoeken. Helaas is ons historische gebouw niet volledig rolstoeltoegankelijk. Mindervaliden mogen gratis een begeleider meenemen. Voor uitgebreide informatie kun je ook terecht op de website Toegankelijk Amsterdam.

Toiletten

In de Oude Kerk is een toilet aanwezig voor mensen met een beperking.

Verschoonruimte

In de mindervalidetoilet is een verschoontafel voor baby’s en kleine kinderen.

Hulphonden

Hulphonden zijn welkom in de Oude Kerk. Wel graag de hond aanlijnen.

Assistentie

Ben je in de Oude Kerk en heb je assistentie nodig? Bel dan naar dit nummer +31 (0)20 625 82 84, dan komen we je zo snel mogelijk helpen.