Voortgezet onderwijs

Voor het voortgezet onderwijs biedt de Oude Kerk verschillende activiteiten naar onderwijsniveau: VMBO, HAVO en VWO.

boek hier je rondleiding

Duur: één uur
Kosten: 75,- per uur inclusief entree en begeleiding
Maximaal 15 leerlingen per groep
Het aanbod voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs sluit aan bij de kerndoelen 50, 51 en 52 Leergebied Kunst en Cultuur. Voor de bovenbouw bij de doelen van CKV, KUA en Kunst en Cultuur.

Speciaal programma i.s.m. Museum Ons' Lieve Heer op Solder

Speciaal voor het vak geschiedenis in de bovenbouw havo/vwo verzorgt de Oude Kerk in samenwerking met Museum Ons' Lieve Heer op Solder de rondleiding 'Religie in de Republiek'. Centraal hierin staan thema's van Tijdvak V en kenmerkend aspect 21: ‘De protestantse reformatie die splitsing van de kerk in West-Europa ten gevolg had.' Meer informatie over deze rondleidingen is hier te vinden.

Doelgroep: bovenbouw HAVO of VWO
Duur: 1,5 uur
Prijs: € 97,50 per uur inclusief entree en begeleiding
Maximaal 15 leerlingen per groep

Deze rondleiding is te boeken via Museum Ons' Lieve Heer op Solder: boekingen@opsolder.nl

Algemene voorwaarden

• Wij vragen je een reservering te maken voor een van onze programma’s. Deze aanmelding ontvangen wij graag twee weken voor het bezoek. Per 15 leerlingen vragen wij minstens 1 begeleider vanuit school.
  • Voor de vermelde prijzen geldt Nederlands als voertaal. Voor andere talen vragen wij een toeslag van € 10 per museumdocent. Betalingen gaan via factuur of aan de kassa.