Silence #45: Mechatok

2 juni 2023

Ochtendconcert met performer Mechatok.

bestel tickets

De Oude Kerk en Kanaal40 presenteren een site-specifieke muziek performance door aanstormend kunstenaar en performer Mechatok. Het concert vindt plaats in de context van kunstproject It's OK... commoning uncertainties

Mechatok alias Emir Timur Tokdemir (1998) werkt als performer, producer en kunstenaar. In 2018 ontwikkelde hij een geluidsinstallatie in het Romeinse MACRO, gecureerd door Lorezo Senni. Daarnaast maakte hij een album met de Zweedse rapper Bladee, met remixen van onder meer Charli XCX, Evian Christ. Hij produceerde soundtracks voor videogames zoals Defective Holiday (2020) en H.O.R.I.Z.O.N (2021), tentoongesteld in het Guggenheim. In 2022 was hij artist-in-residence bij het Haus der Kunst in München en ontwikkelde hij samen met Tove Agelii een geluidsinstallatie waarin een mix klonk van popmuziek, techno, rap en fragmenten van spoken word.

Oude Kerk Silence 45 low res 17 photo Maarten Nauw

Over Silence

Silence is een reeks ochtendconcerten. Iedere eerste vrijdag van de maand als de stad ontwaakt verkennen musici de eeuwenoude akoestiek van de Oude Kerk. Centraal in de Silence-serie staat muziek waarin akoestische, digitale en elektronische klanken met elkaar versmelten. In navolging van Sweelincks wandelconcerten honderden jaren geleden kan het publiek zich bewegend tot de klank verhouden.

Oude Kerk Silence 45 low res 11 photo Maarten Nauw