Rondleiding Beatrix Ruf

13 april 2024

Rondleiding door de curator van de tentoonstelling, Beatrix Ruf.

Uitverkocht

Op de één na laatste dag van de tentoonstelling vertelt (gast)curator Beatrix Ruf over de door haar samengestelde expositie van Meredith Monks werk in de Oude Kerk. Wandel samen met haar door het gebouw en kom meer te weten over de achtergronden van Monks brede oeuvre en de totstandkoming van de tentoonstelling.

Grootste overzichtstentoonstelling

Meredith Monk: Calling
viert het visionaire werk van icoon van de hedendaagse muziek, Meredith Monk. De tentoonstelling vormt een unieke terugblik op haar invloedrijke interdisciplinaire kunstenaarschap. Met haar unieke benadering van de menselijke stem en haar mysterieuze, speelse en onconventionele composities, performances, films en installaties verlegd Monk al vier decennia de grenzen van de muziek, performance en beeldende kunst.

Oude Kerk Meredith Monk opening 059 low res foto Maarten Nauw

Meredith Monk: Calling is een co-presentatie van de Oude Kerk Amsterdam en Hartwig Art Foundation. De tentoonstelling is samengesteld door Beatrix Ruf, directeur van de Hartwig Art Foundation, in nauwe samenwerking met Meredith Monk en The House Foundation for the Arts in New York.