Amsterdam Archaeology Closing

14 april 2024

Neem je eigen Wax-Dipping voorwerp mee naar huis.

Op veler verzoek! Zondag 14 april is de laatste dag van de tentoonstelling Meredith Monk: Calling. Monks installatie, Amsterdam Archaeology, houdt die dag op te bestaan. De afgelopen maanden droegen bezoekers bij aan de totstandkoming van een bijzondere Amsterdamse variant van deze iconische installatie. Tijdens speciale Wax-Dippings brachten bezoekers gebruiksvoorwerpen van persoonlijke waarde mee: zoals muziekinstrumenten, fietspompen, boeken en telefoons, een tastbare herinnering aan hun leven en deze tijd. Samen vormden de voorwerpen een monument van individuele en collectieve herinneringen.

Neem je eigen voorwerp mee naar huis

Ben je bij één van de Wax-Dippings geweest en heb je een object in bijenwas laten dopen en zou je het graag zélf willen bewaren? - Kom langs op zondag 14 april tussen 16:30 - 17:30 om je eigen voorwerp op te halen en mee te nemen.

Wax-Dippings
Tijdens de looptijd van de overzichtstentoonstelling Meredith Monk: Calling opende het zogeheten Wax-Dipping Station op gezette tijden. Tijdens Museumnacht, de kerstvakantie en op 30 maart brachten bezoekers voorwerpen mee die werden toegevoegd aan de installatie Amsterdam Archeaology.

Oude Kerk Monk zondag 80

Grootste overzichtstentoonstelling
Meredith Monk: Calling is het eerste Europese overzicht van Monks rijke en diverse oeuvre. De tentoonstelling viert haar visionaire werk en vormt een unieke terugblik op haar invloedrijke interdisciplinaire kunstenaarschap. Monk transformeert de kerkruimte in een zingend lichaam en dompelt je onder in een speciaal voor de Oude Kerk gecreëerde audiovisuele ervaring. De tentoonstelling vertaalt haar live optredens en concerten naar ontmoetingen met meeslepende video- en geluidsinstallaties in de 700 jaar oude kerk.

meer over de tentoonstelling
Oude Kerk Monk zondag 23