Laatste weken Meredith Monk: Calling

Uitgebreid programma met activiteiten rondom de laatste weken van de tentoonstelling, waaronder een serie (instap)rondleidingen.

Tot en met 14 april!
Meredith Monk: Calling in de Oude Kerk viert het visionaire werk van icoon van de hedendaagse muziek, Meredith Monk. De tentoonstelling vormt een unieke terugblik op haar invloedrijke interdisciplinaire kunstenaarschap. Met haar unieke benadering van de menselijke stem en haar mysterieuze, speelse en onconventionele composities, performances, films en installaties verlegd Monk al vier decennia de grenzen van de muziek, performance en beeldende kunst. De tentoonstelling is nog te zien tot en met 14 april.

Oude Kerk Monk zondag 66

Wax-Dipping Amsterdam Archaeology op 30 maart

Laatste kans! Na succesvolle edities tijdens Museumnacht en de kerstvakantie opent het Wax-Dipping Station op 30 maart voor het laatst. Kom naar de Oude Kerk om aan één van de bijzondere installaties van Meredith Monk jouw bijdrage te leveren. Breng een bijzonder gebruiksvoorwerp mee en laat het in de vloeibare bijenwas dopen. Het voorwerp wordt toegevoegd aan de installatie, Amsterdam Archaeology. De bijenwas beschermt het voorwerp tegen verwering en veroudering, een tastbare herinnering aan jouw leven en deze tijd. Samen vormen de voorwerpen in de installatie een monument van individuele en collectieve herinneringen. Tijd: 13:00-16:00 uur.

Meredith Monk portret lowress 2

Rondleidingen tijdens Pasen

Tijdens het Paasweekend (30 maart en 1 april) zijn er (instap)rondleidingen waarbij je
meer komt te weten over het werk van Monk en de tentoonstelling.

Meer informatie & tickets

Rondleiding door curator Beatrix Ruf op 13 april

Beatrix Ruf, directeur van de Hartwig Art Foundation en curator van de tentoonstelling geeft een publieksrondleiding in laatste weekend op zaterdag 13 april om 15.00 uur.

Meer informatie & tickets

Meredith Monk – Calling is een co-presentatie van de Oude Kerk Amsterdam en Hartwig Art Foundation. De tentoonstelling is samengesteld door Beatrix Ruf, directeur van de Hartwig Art Foundation, in nauwe samenwerking met Meredith Monk en The House Foundation for the Arts in New York.