27 november 2014 t/m 29 maart 2015

Tony Ousler: I/O Underflow

Tony Oursler ontwikkelde een site-specifieke installatie waarin hij de impact van computertechnologie op het dagelijks leven bevraagt.

Boek nu
2014 tony oursler amsterdam oude kerk 3391 kopie
2014 tony oursler amsterdam oude kerk 3401 kopie
Tony Oursler Oude Kerk 2014 1 lres
2014 tony oursler amsterdam oude kerk 3429 kopie
2014 tony oursler opening oude kerk 4094 kopie
Tony Oursler Piet Musters 1
Tony Oursler Piet Musters 9
2014 tony oursler amsterdam oude kerk 3520 kopie

In de aangrenzende stijlkamers van de kerk waren een aantal van zijn eerdere installaties, waaronder de beroemde pratende poppen, te zien.

Bekijk ook

Bekijk hier tentoonstelling details

In ons dagelijks leven schakelen we voortdurend heen en weer tussen werkelijkheid en digitaliteit, tussen feiten en fictie.

Mediatechnologie

De mediatechnologie heeft een revolutie teweeggebracht die geruisloos ingrijpt in ons leven en op onze maatschappij: utopisch én beangstigend. Oursler bevraagt hoe deze ontwikkeling voor een deel onze identiteit en onze denkwereld aan het veranderen is. Oursler “hackte” de kerk met videoperformances die het evoluerende karakter van de architectuur en het culturele gebruik van de monumentale ruimte benadrukten. De projecties stimuleerden reflectie op de veronderstelde waarheid, die in elk afzonderlijk beeld verscholen lag.

Over Tony Ousler

Tony Oursler woont en werkt in New York, VS. Geboren in 1957, studeerde hij af aan het California Institute of the Arts, Valencia, CA, USA en werkte hij al vroeg samen met kunstenaars als Mike Kelley. Diep geworteld in een conceptueel kader tovert hij multimedia en immersieve ervaringen tevoorschijn die traditionele hulpmiddelen voor het maken van kunst combineren met nieuwe technologieën. Oursler staat bekend om zijn werk met bewegende beelden, installatie en projectie. Hij laat zich inspireren door uiteenlopende popculturele fenomenen zoals telecommunicatie, narratieve evolutie, samenzwering, sociale media, gezichtsherkenning, mystiek en milieuoverwegingen.