Organisatie

De Oude Kerk is een plek voor hedendaagse kunst en het oudste gebouw van Amsterdam.

Contact?
T 020 625 8284
E info@oudekerk.nl

Wat doen we?
Sinds 1951 zet de Oude Kerk zich in om het gebouw te onderhouden en betekenisvol te ontsluiten voor een divers publiek. Sinds de afronding van de restauratie in 2013 ontwikkelen we een eigen programmering waarin hedendaagse kunst en muziek een relatie aangaan met het erfgoed. Zo vind je in het monumentale gebouw zeven eeuwen geschiedenis en kijk je door de ogen van kunstenaars van vroeger en nu naar de wereld om ons heen.

De kunst van vandaag is het erfgoed van morgen

Visie: Door het samenspel tussen het eeuwenoude gebouw, waarin stad en mensen zich spiegelen, en hedendaagse kunst wil de Oude Kerk uitwisseling van gedachten over de wereld om ons heen stimuleren en veranderende waarden gezamenlijk (her)definiëren.

Wat is de betekenis van de Oude Kerk vandaag?

Missie:
Door het samenbrengen van hedendaagse kunst en erfgoed voegt de Oude Kerk nieuwe pagina’s toe aan onze (kunst)geschiedenis en wisselt zij verwondering en reflectie uit met een pluriform publiek.

Ons team
Het programma van de Oude Kerk is het resultaat van een collectieve inspanning van alle medewerkers van de Oude Kerk, vele externe betrokkenen en door de steun van onder meer het Amsterdams Fonds voor de Kunsten, Mondriaan Fonds, AMMODO en particulieren.

Medewerkers

Mariette Dölle
Zakelijk leider
Guido Besselink
Hoofd marketing, communicatie en publiekszaken
Sinja Bloeme
Curator Marianna van der Zwaag
Projectleider(s)
Ilona van den Brekel (interim), Thamon Blokland
Redacteur
Brecht Russchen
Producent(en) publieksprogramma Bram Kroon, Joanie Croes
Office manager Madelon Koster
Coördinator publieksteam
 Jet Groenland
Facilitair manager
 Ernst Dullemond
Organist-titulair Matteo Imbruno

Museumhosts
Rik Bakker, Belle van Bergeijk, Sam Hooghoudt, Gerard van Vuuren, Ingkie Tan, Roua Jafar, Branco Sieljes, Josie Bullock, Marwa Mezher, Naomi Jansen, Maxim de Heer, Esther van Gelder, Andrea Müller, Mina Athanasiou, Olivia Kwee, Vera Scheerlink, Els Dekker.

Raad van Toezicht

Tjepco van Voorst Vader (voorzitter)
Esther Agricola
Wouter Han
Roosje Klap
Rein Kronenberg
Allard Meine Jansen
Hermine Pool
Peter Tomson

Partners & externe collega's

Pers
Martine Willekens
Exhibition team Anything is Possible
Ontwerpstudio/DTP LopezLab
Drukwerk
Drukkerij de Bij
Fotografie
Maarten Nauw, Fabian Landewee, Gert Jan van Rooij, Mike Bink, Aad Hoogendoorn, Natascha Libbert (kunstenaarsportetten)
Film Bobbie Wagenaar (Sans Studio), Arjen van Eijk (Xinix Films)

Jaarverslagen
Jaarverslag 2022

Jaarverslag 2021

Jaarverslag 2020

Jaarverslag 2019

Stichting Restauratiefonds de Oude Kerk
Rein Kronenberg (voorzitter)
Jean-Pierre Bienfait
Leo Endedijk
Ubbo Boellaard

Stichtingsinformatie

Stichting de Oude Kerk
Oudekerksplein 23
1012 GX Amsterdam

BTW-nummer: NL003135718B01
KVK: s 41200138
IBAN: NL43 ABNA 0465 0468 86 (Stichting de Oude Kerk)

De Oude Kerk heeft een ANBI-status.